Georgetown

11 juni 2016

Na de leuke dagen in de Cameron Highlands was het tijd voor Georgetown. En wij waren niet de enige: Roman en Frauke (het Duitse stel die we in de highlands ontmoet hebben) gingen ook naar Georgetown!

Toen we aankwamen in Georgetown bleek het Wesak-day te zijn. Dit is de dag van Boeddha. Door een deel van de stad reden die avond praalwagens. Wij zijn er met Roman en Frauke heengegaan. Erg gaaf! Nog gesproken met iemand uit Georgetown die ons wat meer over het Boeddisme vertelde. Leuk!

De volgende dag hebben we een soort speurtocht gedaan. De stad staat bekend om haar streetart. We hadden een plattegrond meegenomen uit het hostel waarop de verschillende streetart stond aangegeven. We hebben ze bijna allemaal gevonden! De leukste was een afbeelding van twee mensen die aan het fietsen waren, met daaronder een echte fiets (zie de foto's). Ook hebben we de grootste boeddhistische tempel van Maleisie bezocht: de Koh Lek Si temple. De tempel ligt op een hele hoge heuvel en vanuit de tempel had je een heel mooi uitzicht over het eiland! Bovenaan de heuvel staat een mega boeddhabeeld, erg gaaf om te zien!

's Avonds hebben we nog een paar keer gegeten met Roman en Frauke. We hebben een soort noedelpannekoeken uitgeprobeerd die we alle vier eigenlijk niet zo lekker vonden. Daarna hebben we de beroemde mango sticky rice uit Thailand gegeten. Dit hadden we bij een foodcourt besteld. Je kunt dan bij allerlei verschillende tentjes eten bestellen en vertellen waar je zit. Het eten wordt dan bij je tafel gebracht. Ook hebben we een keer Indiaas gegeten, onze favouriet!

In Georgetown sliepen we in een heel leuk hostel: clockwise hostel. Het werd gerund door een Chinees-Malay. Toen wij er waren was hij jarig! Hij kwam toen onze slaapzaal in en fluisterde: vanmiddag gratis lunch. We hebben toen met een peer mensen uit het hostel en met het personeel pasta gegeten. Was erg gezellig! Ook hebben we een keer van zijn zelfgemaakte appeltaart geproefd. Ik heb een foto van het recept gemaakt en ga hem thuis zeker een keer uitproberen.

Ook hebben we in Georgetown ons visum voor Indonesie kunnen regelen! We brachten onze paspoorten de ene dag en de volgende dag konden we ze alweer ophalen! Dat ging nog sneller dan het regelen van een visum voor Thailand vanuit Nederland. Over vijf dagen gaan we alweer naar Indonesie!

1. Suzette en Jaap:
    11 juni 2016
    Succes in Indonesië. Ook Azië, maar heel anders.
  2. Ariea:
    12 juni 2016
    Heel gezellig verhaal, weer lekker eten (meestal dan) en lieve mensen ontmoet!! Veel plezier nog hier en goede reis naar Indonesië!! Liefs van ons allen, ☺️
  3. Kim:
    12 juni 2016
    Dankjulliewel, we zijn heel benieuwd:)
  4. Gerard en Carla:
    13 juni 2016
    Geniet van al het moois in Indonesië en van het overheerlijke eten daar. Voorzichtig bij de Bromo hoor.
    groetjes,
    Gerard en Carla
  5. Ingrid:
    14 juni 2016
    Wauw wat een heerlijke verhalen allemaal! Heel veel plezier in Indonesie!