Singapore

14 juni 2016 - Singapore, Singapore

Daar gingen we dan: met de bus naar Singapore! We waren allebei een beetje gespannen omdat we met de bus langs de grens moesten en geen idee hadden hoe dat zou gaan. Eerst kwamen we aan bij de Maleisische grens. Hier kregen we een stempel dat we het land verlaten hadden. Wij dachten dat we dan ook meteen langs de douane van Singapore moesten. Maar dat bleek niet zo te zijn. Gelukkig hielp een mevrouw ons en vertelde dat we terug moesten naar onze bus. De bus zou ons een stuk verderop naar de echte grens met Singapore brengen. Hier kregen we heel gemakkelijk een stempel! Voor de tassencontrole werden we eruit gepikt en nam een meneer onze paspoorten in. Beetje vreemd want dat gebeurde bij andere mensen niet. Toen onze tassen door de scanner en we kregen de vraag of we roken en of we pepperspray bij ons hadden. Allebei niet! Toen kregen we onze paspoorten weer terug en konden we de bus in:)

De wegen in Singapore zagen er meteen heel anders uit. Overal nieuw asvalt en heel veel groen er omheen. De bus stopte vlakbij little india en wij zijn naar ons hostel gelopen, opnieuw door de stromende regen. En we vonden het in één keer!:)

's avonds zijn we naar een shoppingmall geweest om daar te eten. Singapore is nogal duur en in de shoppingmalls zijn relatief goedkope foodcourts waar je allerlei dingen kunt bestellen. Nick had zijn favourite pad thai uit thailand genomen en ik had een chinese soep genomen. Voor de eerste en laatste keer:)

De volgende dag zijn we s ochtends naar de botanische tuinen geweest. De tuinen zijn heel groot en er is een leuke indeling in soorten tuinen! We hebben hier even rondgewandeld. Daarna zijn we naar de shopstraat van Singapore gegaan. Hier staan allemaal super moderne shoppingmalls, meer dan 25!!! Wij hebben er eentje gezien. S avonds zijn we naar gardens by the bay geweest. Dit is een park met hele grote bomen gemaakt van staal. De bomen hebben allerlei kleuren. Je hebt het gevoel alsof je in een sciences fiction park bent beland! Elke avond is er een lichtshow waarbij de bomen lichtgeven en muziek maken. Was erg gaaf om te zien.

Gisteren zijn we naar de dierentuin geweest. De dierentuin in Singapore staat er om bekend dat je extra dicht bij de dieren kunt komen. Het leek soms net alsof ze ook heel makkelijk dicht bij jou konden komen. Best spannend! We hebben ook de kingcobra even goed bekeken. Volgens onze gids in de cameron highlands zat er eentje vlakbij ons in het gras, brrrr.

Vandaag hebben we rustig aan gedaan. Morgen ochtend vroeg vliegen we namelijk naar Indonesië. Om alvast in de stemming te komen hebben we vanavond indonesisch gegeten. Dat beloofd veel goeds!!! We zijn heel benieuwd naar het land! De ramadan is nu al even bezig maar hier in Maleisië merken we er niet heel veel van. De meeste eetgelegenheden zijn gewoon open. Zijn benieuwd hoe dat in Indonesië is. Morgen vliegen we naar Jakarta en gaan daarna meteen door naar Bogor. Een "kleinere" stad met drie miljoen inwoners, iets buiten Jakarta. Hebben er zin in!:)

1. Sboger:
    14 juni 2016
    O jee, de ramadan in Indonesië als grootste islamitische land in de wereld. Gelukkig is het er vroeg donker.
  2. Ariea:
    14 juni 2016
    Mooie verhalen weer!!! Goede reis naar Indonesië!!!!
  3. Han:
    14 juni 2016
    Geweldig, die bomen van staal!
    Erg benieuwd wat Indonesië jullie weer gaat brengen.
  4. Kim:
    15 juni 2016
    We zijn veilig aangekomen in Indonesië:) vandaag al meteen iets leuks: de eigenaresse van het hostel gaat ons vanavond gado gado leren maken!:)