"Thuiskomen" in Melaka

14 juni 2016 - Singapore, Singapore

Vorige week waren we in Melaka! Deze stad was vroeger een belangrijke handelspost in Azië en ligt in het zuiden van Maleisië. Bij aankomst in de stad werden we afgezet bij het "Nederlandse plein". Op dit plein staat een stadhuis en een molen. Voelde bijna als thuiskomen. De Nederlanders hadden in 1600 deze stad in handen. En nu heeft het nog steeds een relatie met Nederland: het is de zusterstad van Hoorn in Noord-Holland. Wel geinig want hier ging mijn moeder naar school:)

In Melaka hebben we allerlei gebouwen bezocht. Het stadhuis, een portugese kerk, een fort, een moskee en een shoppingmall;) 's avonds zijn we naar de bioscoop geweest. Je kunt hier voor twee euro naar de film!!

Ook hebben we, op aanraden van de eigenaar van het hostel in Kuala Lumpur, sate celup gegeten. Dit is een soort kaasfondue maar dan met sate! We zijn samen met Ly, een meisje uit ons hostel, naar een restaurantje gegaan waar s avonds heel veel mensen op af komen. We moesten een half uur in de rij staan voordat we een plekje hadden. Omdat het er zo druk is deel je de tafel met andere mensen. Bij ons schoof een jongen uit Singapore aan. Heel leuk want hij kon ons uitleggen wat alle vreemde dingen in de vitrine waren. Ook legde hij soms wat op ons bord om uit te proberen. Deze zwarte eieren hebben we niet genomen. Deze worden onder de grond gelegd en na een paar dagen eruit gehaald. Leek ons niet zo lekker! Ook hebben we aan hem wat tips over Singapore gevraagd.

De laatste avond hebben we de avondmarkt in Chinatown bezocht. Een straat staat elke vrijdag en zaterdag vol met kraampjes. Leuk om even doorheen te lopen! Melaka was alweer onze laatste bestemming in Maleisië! Ook hier hebben we het weer super leuk gehad! Een heel gaaf land met een interessante cultuur. Je ziet heel duidelijk een driedeling tussen de mensen uit maleisië, china en india. Na Maleisië gingen we naar Singapore..